Poniedziałek, 23 października 2017

.:Parafia p.w. Najświętszego Serca Jezusa:. .:Jan Paweł II:.

english deutsch italian
Godło Polskinazwa KCEKlogo szkoły

Nowości

Wykład otwarty - W poszukiwaniu drugiej Ziemi

Wizyta w Rogalinie

Ważny komunikat Biblioteki szkolnej

Akcja „Kup Pan szczotkę” zakończona!

Konkursy w Bibliotece w roku szkolnym 2017/2018

Marzenia Czytelnika

Konkurs Orzeł Biały – nasza duma


Więcej...


Liceum

Naukobus pełen eksperymentów

Umysł przyłapany - Wystawa eksponatów CNK w Śremie

Czy otaczający nas świat jest rzeczywiście taki, jakim go postrzegamy? Co się dzieje, gdy zmysły odbierają sprzeczne informacje? Jak interpretuje je mózg? Nowa, objazdowa wystawa Centrum Nauki Kopernik zastawia pułapki na umysł i pozwala przyłapać go na wielu sztuczkach.

Na podstawie zmysłów nasz mózg buduje obraz otaczającego świata. Jak radzimy sobie z ogromną ilością bodźców, docierających z otoczenia? Z natłoku informacji mózg selekcjonuje i wybiera najistotniejsze. Jednak ulega wpływom emocji o wiele bardziej, niż zdajemy sobie z tego sprawę. Zgaduje, kombinuje, szuka związków, manipuluje pamięcią.

Kiedy już przekonamy się, że można słyszeć łokciem, czemu by nie powtórzyć tego doświadczenia z patykiem czy długopisem? Bezboleśnie siadamy na gwoździach, a jak będzie na żwirze? Jak to możliwe, że nie rozpoznajemy czy przedmiot jest ciepły czy zimny? „Umysł przyłapany” poddaje nas swoistej naukowej inicjacji. Wszystkiego trzeba spróbować samodzielnie: dotknąć, sprawdzić, przetestować. Bo tak naprawdę głównym „eksponatem” wystawy jest jej odbiorca. „Umysł przyłapany” przełamuje schematy myślenia, skłania do zadawania pytań i poszukiwania rozwiązań.

Ekspozycja została wymyślona i zbudowana przez specjalistów z Centrum Nauki Kopernik przy wsparciu ekspertów naukowych. Składa się z 13-15 interaktywnych eksponatów, które można wybrać spośród 20 dostępnych. „Umysł przyłapany” powstał z powodu ogromnej popularności, jaką cieszyła się (i wciąż cieszy) pierwsza kopernikowa wystawa objazdowa, czyli „Eksperymentuj!”, która również była w naszej szkole w 2012 roku w Śremie na Nocy Nauki.

Każda wizyta trwa 2 dni. W tym czasie stacje badawcze są rozstawione w szkole, a uczniowie w towarzystwie animatorów korzystają z nich przez 6 godzin dziennie. Samodzielne eksperymentowanie to doskonała metoda zrozumienia praw nauki. Uczniowie otrzymują także „Poradnik młodego naukowca” z doświadczeniami, które mogą przeprowadzić w domu. Do niektórych szkół w Naukobusie przyjeżdżają także badacze kapitału naukowego oraz edukatorzy, którzy prowadzą warsztaty dla nauczycieli.

Projekt Naukobus realizowany jest przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego wraz z Centrum Nauki Kopernik.

Harmonogram:

  • 30.10.2017 r.
    • na 5 lekcji (11.40-12.25) klasa 7B SP
    • na 6 lekcji (12.45-13.30) klasa 7A SP
    • na 7 lekcji (13.50-14.35) klasa 2B GIM
    • na 8 lekcji (14.40-15.25) klasa 2A GIM
  • 31.10.2017 r.
    • na 1 lekcji (8.00-8.45) klasa 4A SP i 4B SP
    • na 2 lekcji (8.50-9.35) klasa 5A SP i 5B SP
    • na 3 lekcji (9.50-10.35) klasa 1A LO, 2A LO, 3A LO
    • na 4 lekcji (10.45-11.30) klasa 4C SP
    • na 5 lekcji (11.40-12.25) klasa 6A SP
    • na 6 lekcji (12.45-13.30) klasa 3A GIM
    • na 7 lekcji (13.50-14.35) klasa 6B SP
    • na 8 lekcji (14.40-15.25) klasa 3B GIM

Zamieszczono: 10 października 2017 r.


"Dzieci są wiosną rodziny i społeczeństwa, nadzieją, która ciągle kwitnie przyszłością, która bez przerwy się otwiera."

św. Jan Paweł II

Słowo wstępne

Misją Szkoły Katolickiej im. Jana Pawła II w Śremie jest wychowanie i kształcenie dzieci oparte na ścisłej współpracy rodziców, uczniów i nauczycieli. Rezultatem tego będzie osiągnięcie spójności w oddziaływaniach wychowawczych szkoły i domu rodzinnego.

Szkoła podejmie starania, aby każda rodzina ucznia miała swojego promotora, który wzmocni czynną rolę rodziców, pomoże im w nakreślaniu planu wychowania dziecka, tak aby osiągnąć pożądany cel wychowawczy i edukacyjny.

Aby program ten przyniósł oczekiwane rezultaty, działania te muszą być stałe i systematyczne.Powinny być jednocześnie przepełnione autentyczną życzliwością i szacunkiem, a także cechować się konsekwencją i stawianiem wymagań. Podstawę działalności szkoły stanowią zasady i wartości chrześcijańskie głoszone przez Kościół Katolicki. Zasady i wartości chrześcijańskie mają być podstawą procesu wychowawczego opisanego szczegółowo w programie wychowawczym i spójnym z nim programie profilaktyki oraz mają cechować środowisko szkoły – świadomie budowane przez nauczycieli i wychowawców pod kierunkiem dyrektora.

Szkoła Katolicka w Śremie na podstawie całokształtu swej działalności przyjmuje system wartości chrześcijańskich głoszonych przez Kościół Katolicki. Wartości chrześcijańskie obecne są w koncepcji szkoły, jej celach i zadaniach, w programie wychowawczym i profilaktycznym, w programach nauczania, stanowią źródło dla relacji nauczyciel – uczeń oraz dla rozwoju osobowego nauczyciela i ucznia. Osoba patrona szkoły – Jana Pawła II i Jego nauczanie, stanowi niezastąpioną inspirację ewangeliczną w procesie wychowawczym uczniów i formacyjnym nauczycieli.

Program wychowawczy szkół jest skierowany do:
Rodziców – którzy posiadając jednocześnie prawo i obowiązek wychowywania swoich dzieci oczekują od szkoły katolickiej wsparcia i kontynuacji procesu wychowawczego, opartego na wspólnie uznawanych wartościach; wychowanie w szkole stanowi pomoc i dopełnienie działalności rodziny; treści programu stanowią płaszczyznę współpracy szkoły z rodzicami uczniów.
Uczniów – którzy rozpoczynając naukę w szkole pragną poznać siebie i rozwijać swój charakter, zdobyć wiedzę, odnaleźć sens życia, przygotować się do zadań w życiu dorosłym Nauczycieli i wychowawców – którzy będąc przewodnikami młodych na drodze ich pełnego rozwoju kierują się zawsze dobrem dziecka, szanują jego godność oraz prowadzą otwarty dialog z rodziną i środowiskiem, ukierunkowany na harmonijny rozwój uczniów.

Katolicka Szkoła w Śremie opierać będą edukację uczniów, tj. wychowanie i kształcenie, na systemie wartości chrześcijańskich głoszonych przez Kościół Katolicki. Szkoły przyjmują jako własną koncepcję człowieka i jego rozwoju, personalizm chrześcijański, tj. osobowy wymiar godności człowieka, którego źródłem jest Chrystus – Odkupiciel każdego człowieka i najdoskonalszy wzór w dążeniu do pełni rozwoju zarówno dla nauczyciela, jak i ucznia. Integralny rozwój osobowy ucznia stanowi cel wychowawczy.

Wsparcie i współpraca

Strona korzysta z technologii jQuery. Strona wykorzystuje pliki cookies wyłącznie w celu prowadzenia ogólnych statystyk odwiedzin. Nie są zbierane żadne dane osobowe Użytkownika. mw