Niedziela, 30 kwietnia 2017

.:Parafia p.w. Najświętszego Serca Jezusa:. .:Jan Paweł II:.

english deutsch italian
Godło Polskinazwa KCEKlogo szkoły

Liceum

VII Noc Nauki

19 maja 2017 r., godz. 18.15 – 23.00, wstęp 15 zł, bilety w recepcji szkoły katolickiej i kawiarni Emaus, liczba miejsc ograniczona.

18.30 – 19.15:
Pięć przypowieści – przypowieści biblijne na wesoło. Teatr „A” z Gliwic (od 12 lat)

19.30 – 23.00:

  1. Eksperyment w toku – Pokazy animatorów z Centrum Nauki Kopernik Warszawa.
  2. Odlewnia Żeliwa "Śrem" S.A. w blasku nocy.
  3. Zbrodnia (nie)doskonała, czyli jak dopaść przestępcę... (Wydział Biologii UAM Poznań)
  4. Zapisane w kościach – antropologia sądowa. (Wydział Biologii UAM Poznań)
  5. Genetyka w sądzie. Czy znajomość genetyki może się przydać w orzeczeniu sprawiedliwego wyroku? (Wydział Biologii UAM Poznań)
  6. Piękny jest świat pod mikroskopem, ale trzeba go umieć odkrywać… (Radosław Dzięciołowski)
  7. Warsztaty Tik-Tak – samodzielnie wykonaj zegar na płycie winylowej (Julita Wierzbińska, Paulina Marach) + 5 zł
  8. Obrazki nitką malowane (Katarzyna Stachowska-Mendyka)
  9. Czy można chodzić po cieczy? Ciecz nienewtonowska. (Agata Drymel, Małgorzata Grzelczyk, Tomasz Niedziela)
  10. Nienaganna Hiragana i barwa słowa - pismo japońskie (Renata Chuchracka, Milena Litewka, Julia Klejszmit)
  11. Ale suszy po sushi – marikultura w filiżance - japońska kuchnia (Wiktoria Repeć, Olga Kwiecińska)
  12. Japońskie metamorfozy papieru – magia origami (Jagoda Werulik, Przemysław Kopczyński)
  13. Japonia daleka i bliska - technologia i tradycja (prof. UAM dr hab. Mirosław Makohonienko)
  14. Na skrzydłach marzeń - papierowy Aeroplan contra balonowy Aerostat (Grzegorz Pierzchalski)
  15. Fizykochemiczne aspekty rzeczywistości. (Marcin Włodarczak, Kacper Knyspel)
  16. Ręka rękę myje - zrób sobie mydełko. (Monika Knyspel, Anna Ratajczak) + 5 zł
  17. Zimno, zimniej, najzimniej - kriogenika od lodówki. (Kamila Wiśniewska, Sylwia Grześkowiak)
  18. Ultrafun – Ciemność, kamera i farby UV. (Krzysztof Przyjemski)
  19. Komora mgłowa. Niezwykłe ślady promieniotwórczości. Silnik jonowy. Plazma łuku elektrycznego. (Marcin Wachowiak)
  20. Kręciołkowe Kusudamy oraz niezwykłe kostki Rubika. (Lucyna Piotrzkowska, Anna Warmuz, Jakub Kilanowski)
  21. Umów się z robotem (Filip i Feliks Bukowieccy, Anna Mizera, Krzysztof Pajsert, Przemysław Cejza)
  22. Szycie z natury - warsztaty. (Martyna Cwojdzińska)
  23. Łamigłówki mądrej główki. (Ewa Dogondke, Katarzyna Fabisiak)
  24. Żonglowanie – sposób na rozwój i sukces (Mikołaj Stępczak)
  25. Hej żeglujże żeglarzu całą Nockę (Nauki!) po morzu… Spotkanie z żeglarzem. (Janusz Tywoniuk)
  26. Leki z Bożej Apteki (ziołolecznictwo). (Magdalena Kapitaniak)
  27. Jam Session (piano, skrzypce, gitara, skasofon) (Barbara Myler, Krzysztof Myler, Adam Herda, Jakub Śliwiński)
  28. I jak tu nie kochać pszczół… (Wojciech Szolek, Weronika Wasiak)
  29. Malowanie szronem – warsztaty. (Iwona Tomaszewska) + 5 zł
  30. Każda struna gra – w świecie gitar. (Adam Herda)
  31. Bum Bum Rurki (Krzysztof Myler)
  32. Mały prezenter – warsztaty dziennikarskie. (Izabela Makałowska, Michał Gawliński) 
  33. Piękna litera – warsztaty kaligrafii. Renesansowa Italika. (Andrzej Tomaszewski)

Zamieszczono: 29 kwietnia 2017 r.


List Minister Edukacji Narodowej

List Minister Edukacji Narodowej do Rodziców

Zamieszczono: 16 stycznia 2017 r.


"Dzieci są wiosną rodziny i społeczeństwa, nadzieją, która ciągle kwitnie przyszłością, która bez przerwy się otwiera."

św. Jan Paweł II

Słowo wstępne

Misją Szkoły Katolickiej im. Jana Pawła II w Śremie jest wychowanie i kształcenie dzieci oparte na ścisłej współpracy rodziców, uczniów i nauczycieli. Rezultatem tego będzie osiągnięcie spójności w oddziaływaniach wychowawczych szkoły i domu rodzinnego.

Szkoła podejmie starania, aby każda rodzina ucznia miała swojego promotora, który wzmocni czynną rolę rodziców, pomoże im w nakreślaniu planu wychowania dziecka, tak aby osiągnąć pożądany cel wychowawczy i edukacyjny.

Aby program ten przyniósł oczekiwane rezultaty, działania te muszą być stałe i systematyczne.Powinny być jednocześnie przepełnione autentyczną życzliwością i szacunkiem, a także cechować się konsekwencją i stawianiem wymagań. Podstawę działalności szkoły stanowią zasady i wartości chrześcijańskie głoszone przez Kościół Katolicki. Zasady i wartości chrześcijańskie mają być podstawą procesu wychowawczego opisanego szczegółowo w programie wychowawczym i spójnym z nim programie profilaktyki oraz mają cechować środowisko szkoły – świadomie budowane przez nauczycieli i wychowawców pod kierunkiem dyrektora.

Szkoła Katolicka w Śremie na podstawie całokształtu swej działalności przyjmuje system wartości chrześcijańskich głoszonych przez Kościół Katolicki. Wartości chrześcijańskie obecne są w koncepcji szkoły, jej celach i zadaniach, w programie wychowawczym i profilaktycznym, w programach nauczania, stanowią źródło dla relacji nauczyciel – uczeń oraz dla rozwoju osobowego nauczyciela i ucznia. Osoba patrona szkoły – Jana Pawła II i Jego nauczanie, stanowi niezastąpioną inspirację ewangeliczną w procesie wychowawczym uczniów i formacyjnym nauczycieli.

Program wychowawczy szkół jest skierowany do:
Rodziców – którzy posiadając jednocześnie prawo i obowiązek wychowywania swoich dzieci oczekują od szkoły katolickiej wsparcia i kontynuacji procesu wychowawczego, opartego na wspólnie uznawanych wartościach; wychowanie w szkole stanowi pomoc i dopełnienie działalności rodziny; treści programu stanowią płaszczyznę współpracy szkoły z rodzicami uczniów.
Uczniów – którzy rozpoczynając naukę w szkole pragną poznać siebie i rozwijać swój charakter, zdobyć wiedzę, odnaleźć sens życia, przygotować się do zadań w życiu dorosłym Nauczycieli i wychowawców – którzy będąc przewodnikami młodych na drodze ich pełnego rozwoju kierują się zawsze dobrem dziecka, szanują jego godność oraz prowadzą otwarty dialog z rodziną i środowiskiem, ukierunkowany na harmonijny rozwój uczniów.

Katolicka Szkoła w Śremie opierać będą edukację uczniów, tj. wychowanie i kształcenie, na systemie wartości chrześcijańskich głoszonych przez Kościół Katolicki. Szkoły przyjmują jako własną koncepcję człowieka i jego rozwoju, personalizm chrześcijański, tj. osobowy wymiar godności człowieka, którego źródłem jest Chrystus – Odkupiciel każdego człowieka i najdoskonalszy wzór w dążeniu do pełni rozwoju zarówno dla nauczyciela, jak i ucznia. Integralny rozwój osobowy ucznia stanowi cel wychowawczy.

Wsparcie i współpraca

Strona korzysta z technologii jQuery. Strona wykorzystuje pliki cookies wyłącznie w celu prowadzenia ogólnych statystyk odwiedzin. Nie są zbierane żadne dane osobowe Użytkownika. mw