Menu Zamknij

Jesienne impresje nad Morzem Bałtyckim – poznaj Polskę – wycieczka klas 8

W ramach projektu „Poznaj Polskę” w dniach 11-13 października udaliśmy się na wycieczkę autokarową do dwóch wysp Polski Uznam i Wolin oraz na zachodnie wybrzeże Morza Bałtyckiego.

Podziwialiśmy wysoki klif z ruinami kościoła w Trzęsaczu, replikę krzyża na Giewoncie w miejscowości Pustkowo. Pan Grzegorz Pierzchalski w miejscu, gdzie rozpoczyna się najdłuższa piesza pielgrzymka na Jasną Górę przypomniał o znaczeniu krzyża dla każdego Katolika wraz z przytoczeniem słów św. Jana Pawła II: Dzisiaj dziękowałem Bogu za to, że wasi przodkowie na Giewoncie wznieśli krzyż. Ten krzyż patrzy na całą Polskę, od Tatr aż do Bałtyku, ten krzyż mówi całej Polsce: Sursum corda! – „W górę serca!” Trzeba, ażeby cała Polska, od Bałtyku aż po Tatry, patrząc w stronę krzyża na Giewoncie, słyszała i powtarzała: Sursum corda! – „W górę serca!” Amen”

Udało się nam wspiąć na najwyższą latarnie wybudowaną z cegieł na świecie w Świnoujściu. We wtorek wybraliśmy się na rejs statkiem po Kanale Piastowskim. W środowe południe braliśmy czynny udział w grze plenerowej poznając przy tym zwyczaje i wierzenia dawnych mieszkańców wyspy Wolin w Centrum Słowian i Wikingów na Wyspie Wolin. Oglądaliśmy relikty i wspomnienia po dawnym życiu we Wolinie w Muzeum Regionalnym im. Andrzeja Kaubego oraz Zespół Katedralny w Kamieniu Pomorskim.

Nocowaliśmy w przytulnym Schronisku Młodzieżowym w Świnoujściu i jedliśmy pyszne śniadania w lokalu „Bar Kopytko”. Mieliśmy okazję skosztować pizzę z rybą, ogromnych kotletów w restauracji „Promenada” z nutą słodkich malin na gorąco z lodami. Słuchając szumu morskich fal, dźwięków przyfruwających mew, powiewu bryzy był to czas fantastyczny. Mogliśmy do woli rozmawiać z rówieśnikami na różne tematy, pobyć w pokojach w schronisku i poczuć chwilę odprężenia i relaksu przed ponownym powrotem do szkolnych ławek.

Cała wycieczka wywarła na nas niezwykłe wrażenie, gdyż nauczyliśmy się organizacyjnych spraw związanych z planowaniem wycieczek turystycznych, zdobyliśmy garść wiedzy geograficznej jakie ma do zaoferowania Pobrzeże Szczecińskie.  Z chęcią byśmy powtórzyli wyjazd z klasami!

Dziękujemy wychowawcom za zorganizowanie wycieczki!