Menu Zamknij

Wycieczka klas 4 śladami św. Jana Pawła II

W poniedziałkowy poranek klasy czwarte udały się na wycieczkę „Śladami św. Jana Pawła II”, której założeniem było poznanie miejsc związanych z patronem szkoły. Pierwszym punktem naszej wycieczki były Wadowice – rodzinne miasto Karola Wojtyły. Zwiedzaliśmy Muzeum Domu Rodzinnego Ojca Świętego Jana Pawła II, Bazylikę Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny – kościół parafialny Karola Wojtyły, odbyliśmy spacer po rynku wadowickim, zjedliśmy kremówki w pobliskiej kawiarni. Zobaczyliśmy również miejsce pielgrzymowania młodego Karola Wojtyły – Kalwarię Zebrzydowską, sanktuarium maryjne z pomnikiem św. Jana Pawła II. Odbyliśmy spacer urokliwymi dróżkami kalwaryjskimi po ,,polskiej Jerozolimie”. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Kraków. Mogliśmy podziwiać Wzgórze Wawelskie – katedrę, Groby Królewskie, dzwon Zygmunta, przeszliśmy Traktem Królewskim w kierunku Rynku, zobaczyliśmy Sukiennice, Kościół Mariacki ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza, wysłuchaliśmy hejnału z wieży mariackiej. Podziwialiśmy Bramę Floriańską, Barbakan, aptekę pod Orłem. Wszędzie przewodnik wycieczki zwracał uwagę na miejsca związane szczegółowo z biografią Ojca Świętego. Byliśmy na Franciszkańskiej 3, pod słynnym oknem papieskim, gdzie nasz Ojciec Święty podczas pielgrzymek do Polski spotykał się z młodzieżą. Dużo wrażeń dostarczyła wszystkim wizyta w Wieliczce, a zwłaszcza przejście trasą podziemną w słynnej kopalni soli, która została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO oraz oczywiście pełen emocji wyjazd windą na powierzchnię. W ostatnim dniu byliśmy w Inwałdzie, gdzie znajduje się park rozrywki. Mogliśmy w nim podziwiać miniatury wyjątkowych polskich, europejskich i światowych miast.

Wycieczka na pewno dostarczyła wielu niezapomnianych wrażeń. Wszyscy z zadowoleniem odwiedzali miejsca związane z patronem naszej szkoły, wzbogacając w ten sposób swoją wiedzę kulturową i historyczną.