Jednym z największych wyzwań, jakie stoją przed dziećmi u progu szkolnej edukacji, jest nauka czytania, w której warto dziecku towarzyszyć, dawać wsparcie i pomagać odkrywać radość płynącą z lektury. Rodzic jest zawsze najważniejszym wzorem do naśladowania i pierwszym przewodnikiem – także po świecie liter i literackich opowieści. Ogromne są korzyści płynące ze wspólnego poznawania tekstów literackich i rola rodziców w stawianiu przez dziecko pierwszych kroków w samodzielnym czytaniu. Dzięki dobrze dobranej lekturze dzieci powinny odkryć, że literatura może być im bliska i objaśnić ich świat, otwierać na własne emocje, drugiego człowieka i naukę nowych rzeczy. Wszystkim uczniom klas pierwszych została przekazana przygotowaną przez Instytut Książki (ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego) Wyprawka Czytelnicza, a w niej:
- „Pierwsze abecadło”- zbiór tekstów najlepszych polskich autorów dziecięcej literatury m.in. M. Musierowicz, A. Onichimowskiej, R. Kosika, A. Fredry
i innych, z ilustracjami Iwony Chmielewskiej - „Książką połączeni, czyli uczymy się czytać razem” – poradnik dla rodziców i opiekunów podpowiadający w jaki sposób wspierać dziecko w nauce czytania
i pomysły na zabawy dla dzieci i aktywności związane z tekstami z książki
Kreatywny alfabet – plakat z literami do wycinania, który ma wspomóc naukę alfabetu i czytania trafił do poszczególnych Wychowawców. Projekt został przygotowany, aby dzięki zaangażowaniu Rodziców miłość do książek oraz pasja czytania towarzyszyły dzieciom a naszym uczniom na co dzień.
Kto czyta, rozkwita, a miłość do książek jest prezentem na całe życie.